Piękna i Bokser
Przez lata Ushio Shinohara był jednym z najgłośniejszych, choć niezbyt docenionym alternatywnym artystą japońskim słynnym ze swojego ezoterycznego stylu.
Świat według Iona B.
Bezdomny człowiek, mniej więcej 60-letni, który od lat żyje na materacu w śmietniku na podwórku jednego z bloków w Bukareszcie.
Rzeki i przypływy
Rzeki i przypływy to dokument o brytyjskim artyście Andym Goldsworthym, jednym z najsłynniejszych przedstawicieli land artu, który tworzy swoje misterne i efemeryczne rzeźby z naturalnych materiałów, takich jak skały, liście, kwiaty czy sople.
Monster Road
Dokument Monster Road eksploruje szalony i fantastyczny świat legendarnego undergroundowego twórcy animacji Bruce’a Bickforda.
Tarzan na emeryturze
Ludzie pytają mnie – Kim pan jest, panie Tichý? Czy jest pan malarzem? Czy jest pan rzeźbiarzem lub pisarzem? A ja odpowiadam – ani tym, ani tym. Wiecie kim jestem? Jestem Tarzanem na emeryturze!
Gerard Fieret
Za pomocą ziarnistych fotografii, Gerard Fieret (1924-2009) zdołał zantagonizować cały establishment w późnych lat 60-tych.
Tobiasz Jędrak
Czarny kwadrat na białym tle mieszka w widoku z mojego okna
Tarzan na emeryturze
„Tarzan na emeryturze” to dokument o jedynym w swoim rodzaju fotografiku, Miroslavie Tichým.
Śmietnisko
Film jest zapisem podróży słynnego artysty Vika Muniza, który opuszcza swój dom na Brooklynie, aby wyruszyć do ojczystej Brazylii na największe na świecie wysypisko śmieci, JardimGramacho, mieszczące się na peryferiach Rio de Janeiro.
Crumb
Robert Crumb, ojciec undergroundowego komiksu, to postać nietuzinkowa – ważna nie tylko dla amerykańskiego świata powieści graficznych, ale też dla kontrkultury na innych kontynentach.
James Castle – Dom Marzeń
W filmie „James Castle – Dom Marzeń” profesor Tom Trusky przybliża życie i twórczość tego jednego z największych amerykańskich outsiderów, prezentując jego sztukę, wywiady z członkami rodziny i przyjaciółmi.
Emery Blagdon i jego lecznicza maszyna
W nieogrzewanej szopie koło miasteczka Stapleton w stanie Nebraska w późnych latach 50-tych Emery Blagdon zaczął skręcać stare druty i metalową folię, nawlekać tysiące paciorków i łączyć codzienne odpadki w jednym celu – by wygenerować energię naturalną o właściwościach leczniczych.